2016. október 21., péntek

Inter juh: második felvonás

Üdvözlet a Blognépnek!


Eltelt már több mint egy hónap az utolsó kérdezz-felelek óta. Úgy gondoltam itt az ideje, hogy alaposabban szemügyre vegyük a mi kis regényírónkat. Nem csűrném-csavarnám tovább a szót, jöjjön hát E. M. Miller!



1. Honnan jött az írói álneved?
 Sokat agyaltam azon mi lenne a megfelelő név. Olyat kell választani, ami megragadja az olvasót.  Volt egy időszak mikor Jane Bright név alatt próbáltam megtalálni a helyem az írás területén. Sikertelenül. Aztán jött egy váratlan fordulat, és írni kezdtem az Aranymosás pályázataira. És megszületett E.M.Miller. Sokan megkérdezték, miért nem a valódi nevemen írok.  Én így tartottam megfelelőnek, hogy írói álnév alatt próbáljak szerencsét. És bevált. A névváltoztatás is.  A nevem így áll össze.
E- Éva
M- Martin (vagyis Márton)
Miller.


2. Mióta foglalkozol írással?
 Magával az írással már elég korán, általános iskolában. Ekkor született meg a legelső írásom. Nyári szünet alkalmával az akkor futó Família kft hatására írtam meg. A sorozat szereplői épp nyaralni voltak, amikor is mi is nyaralni voltunk Harkányba. Hazaérve, leültem a kertünkben és megírtam a saját nyaralási élményemet. Egy egész füzet telt meg vele. Majd középiskolában verseket írtam, a főiskolán kezdtem el az életem első kéziratát írogatni, amit abba is hagytam. Krimi lett volna. Pár évre rá jöttek az anekdoták, amik rendszerint meg is jelentek. Magával az írással komolyan foglalkozni 2012 -ben kezdtem el. Ekkor álltam neki egy misztikus történet megírásának. Megszületett E.M.Miller,  aki kézirataival pályázik az Aranymosás pályázatin.


3. - Mi volt az első írásod?
Mint az előbb írtam, a legelső írásomat általános iskolában kezdtem el írni, egy nyaralási élmény alapján. A címére már nem emlékszem.  Talán még megvan valahol a padláson. Komolyan az írással 2012 Karácsonyán kezdtem el foglalkozni. a mai napig nem tudom miért, de vámpírtörténetet kezdtem el pötyögtetni. Annyira nem vonzott sosem ez a világ, a Drakulán kívül nem is olvastam nagyon ilyen jellegű könyvet.  Úgy alakult, hogy ilyen jellegű témában pályáztam az Aranymosáson. 


4. - Milyen műfajban szeretsz alkotni és miért?
Most már elmondhatom, hogy a vámpírok világa az egyik, amelyben imádok írni. Rengetek ilyen jellegű történet kering a fejemben. Bőven lesz mit olvasni. Kettő olvasható is a Wattpadon, teljes egészében. A Verity és az Örökség. Másik, amiben megtaláltam a számításaimat az sci-fi világa. Van egy elkészült írásom a Ködön túl, mely három blog díjat is nyert az év elején,és sorsát várja az egyik kiadónál. 
Talán ez a kettő műfaj, amelyben megtaláltam a számításaimat, ha leülök csak dőlnek a szavak, és gépelem őket. 


5. - Kipróbálnál-e, kipróbáltál-e más területeket is?
Hogyne!  Egy krimi történetem is fut a Wattpadon, Üzenet a túlvilágról címmel, továbbá készülőben van egy fantasy történetem is a rejtélyek Szigete .


6. - Mi szokott megihletni téged?
Hűha. Erre kicsit nehéz válaszolni. Írok egy példát. A Ködön túl című írásomat, a tavaly novemberi ködös időjárás alkotta meg. Lehet furcsán fog hangzani, de én az a típus vagyok, aki inkább elgondolkodik rajta,mi lenne a legjobb téma, amit meglehet írni. Kigondolom, leírom, gondolkodom, majd újból írom. Mondok egy másik példát. Mostani apokaliptikus időjárások adták a következő ötletet, egy másik sci-fi történet megírásához. Ha majd megszületik, a történet a Vihar címet fogja kapni.


7. - Mi motivál az írásra?
Ez egy hosszú történet, de majd egyszer mindenki meg fogja tudni mi motivál. Most arra koncentrálok, hogy minél többen megismerjenek ,és az írásaimat. remélem egyszer országosan is ismerté válok. 


8. - Van valami módszered az írásra? (zenehallgatás, csend, rend stb.)
Konkrétan nincs. Ha írok is,halkan szól a zene vagy DVD szól a  hátam mögött. 


9. - Mi a kedvenc könyved és miért?
Először is Leslie. L. Lawrence könyvei. Harry Potter,Szabó Magda Abigél, Aranyeső. Megunhatatlanok, oda-vissza olvasva is mindig tudnak meglepetést okozni. 


10. - Ki a kedvenc íród?
Természetesen a magyarok közül Leslie. L. Lawrence. Egy álmom válna valóra, ha találkozhatnék Laci bácsival. Ő az én példaképem.  Magyarok közül jöhet még egy kis Evelyn Marsh is.
Külföldi írók közül:  Dan Brown, Agatha Christie, Robin Cook, persze más témában is szívesen olvasok könyveket.


11. - Szeretnél valamit üzenni a Blognépnek?
Olvassátok az írásaimat, remélem követni is fogtok,véleményt is írnátok mert nagyon sokat számít az írói fejlődésem kapcsán.  Persze az lenne a legjobb ha majd egyszer találkozhatnánk a könyvesboltok polcain. 



Egy újabb pennazsonglőr tárta elénk írással kapcsolatos titkait. Hát nem csodás így megismerni embereket? Szerintem fantasztikus. Köszönjük Miller.


Remélem fúrja az oldalatok a kíváncsiság a következő alannyal kapcsolatban!


2 megjegyzés: